måndag 29 juni 2009

det vände denna gången också.


- Anna hur känner du när du ska spela en A-lagsmatch? 

Pappa hjälpte mig att lyckas i lördags. Hoppet kändes helt slopat i botten men så plötsligt ringer de från Quality Hotell & SPA i Strömstad och frågar om jag vill komma in och provjobba. Med nervösa ben tog jag mig an utmaningen och det gick lysande. 

Två arbetspass avklarade där och imon ska jag träffa chefen, se över lite arbetstider och jobba en tredje dag. Jag kan inte beskriva lättnaden jag åter igen fick tillbaka hoppet och insåg att min och Mats sommar i soliga Strömstad ser ganska ljus ut igen. 

Det har ju liksom inte riktigt börjat som vi tänkt oss, det tråkigaste utav allt är att Mia & Elin är ute på Koster nu, vi som skulle ha en sommar tillsammans. Dock tror jag vi är överrens om att vi kommer ha härliga tider tillsammans i alla fall - Det är ju faktiskt inte jättelångt dit och när solen dessutom står mitt på himlen (som den gjort här ganska länge nu) så är det inte ens en uppoffring att åka över. 

Måste bara tillägga Elins svar när jag med tårar i ögonen säger:
- Elin hur jag än gör blir det fel, är jag i Strömstad kommer jag vara borta från dig och Mia. Flyttar jag till Koster kommer jag vara utan Mats. 

- Ja men Anna vi fixar detta, för vi är också menade för varandra känns det som!

Det gjorde mig tårögd kan jag säga, en vän som Elin finns det inte många av. Vi är menade för varandra. 

Jag är glad och lycklig igen nu! 

1 kommentar:

JennyKarlsson sa...

Jag är glad att du är glad ! :)
DU är så bra och jag tycker så mycket om dig!
Pöss på dig syster!