måndag 25 maj 2009

Ok, jag måste nog tänka över det där.


Det har varit en ganska hård dag i Anna Karlssons liv idag. Det började med att jag vaknade och insåg med hjälp av bilder på Mats mobil att jag inte riktigt var Guds bästa barn igår. Med ett leende på läpparna konstaterade jag ändå ganska snart att - vi hade ju roligt i alla fall trots att jag befann mig i ett tillstånd som var allt annat än kördugligt :) 


När jag anropar substantivet pizza det första jag gör på morgonen och därefter mest i världen önskar mig nudlar och ett stort glas med kall mjölk förstår ni nog att det var lite bakis & skakis jag var när jag vaknade. Bakis på mitt sätt - dvs med en mage som skriker och något trötta ögon annars lungans bananer. 

Något lärde jag mig en gång för alla i igår i alla fall - FERNET är en väska jag aldrig i hela mitt liv ska förtära igen. Det är så sjukt äckligt både att dricka och att ja, tvingas känna eftersmaken på tungan efteråt. (ljust bröd är min räddare) I mina ögon är Fernet som att slicka på bark och det är faktiskt inte ok. 

När klockan nästan var tre tog jag och Mats våra första steg ut i verkligheten igen. (ja jag hade mig en kort utflykt påjakt efter en pizza tidigare men det räknas nästan inte) Stan var det som gällde då, och ja... Då fick jag ett glatt besök på Telia - NOT! 

Hemma hos Mats på kvällen sen skulle vi laga mat och NEJ tyvärr det blev inga MVG där på den maten idag inte. Det slank ner men inte mer. Trots motgångar och en lite mer segtänkt hjärna än vanligt så har jag skrattat väldigt mycket idag...

Ja och viste ni att brödsmulor kan vara myror? Ibland i alla fall, det handlar om att titta hårt på de - jag lovar då rör de sig. 

Nu ska jag vara tyst, lika bra det! Tack för idag.






Inga kommentarer: