torsdag 16 april 2009

sista veckan

Vi är inne på upploppet, sista tiden i Idre nu och vi bor nu all personal på fjället. Tidsuppfattning finns inte och känslan som snurrar runt oss påminner lite om galenskapstiden som infann sig under studentveckan. Det ska firas, det ska festas och det ska göras. Allt som vi inte hunnit göra än ska nu fixas bort ett efter ett under en veckas tid.

I söndags låste vi dörren på Bingtjärn för sista gången Elin och jag och nu bor vi istället i resväskor, i kaos i ett tillfälligt hem. det känns bra. Alltid lika vemodigt när härliga tider och fina minnen närmar sig sitt slut, men samtidigt är jag ju som jag är. Jag suger efter nya upplevelser och äventyr och som det är nu känner jag mig mätt på Idre, i alla fall för den här gången. Snön töar till och mer bort nu allt mer, så nej nu skulle jag vilja komma till barmark och lite vår innan sommaren tar till på riktigt.

Än vet jag inte riktigt säkert vars jag ska fara nu den närmaste tiden, men som planen ser ut nu kommer jag ta tåg till Växjö på tisdag, stanna hos Sanna till onsdag och åka hemhem en sväng på onsdag. Sedan är väl önskan att jag ska kunna åka upp till norra sverige, till Hemavan en runda innan jag eventuellt bosätter mig lite tillfälligt hos Mats. Men som sagt, än är inget helt hundra. Det jag framförallt vet nu är att jag vill till Pihx och det nu!

6 dagar kvar på IdreFjäll, det ska jag ta vara på och jag ska göra det tillsammans med pappa som kommer rulla in på fjället om bara några timmar!

1 kommentar:

Jenny sa...

När kommer du hem nu då älskde syster ? :)