måndag 20 april 2009

hejdå.

Avslutningsfesten, sista afterskin, säsongens sista åk i backen. Plötsligt stod vi där alla med våra resväskor och det var dags att inse att säsongen tagit slut. Liftarna har slutat rulla, pistmaskinerna har gått i ide för den här vintern och ICAs dörrar har stängts och låsts. Fem månader i Idre har redan passerat förbi och sista veckan har satt guldkant på alla de upplevelser jag fått vara med om den här säsongen.

Imorgon åker jag hem, tillsammans med ett helg gäng goa grabbar och brudar i en minibuss. Någon gång imorgon kväll kommer jag alltså få kramas med Pihx och förstå att jag är tillbaka där jag började igen, hos pappa. Nu har en efter en sagt sitt hejdå och jag tycker faktiskt att det känns lite sådär segt att vara kvar nu. Det är helt tyst på hela fjället liksom, det enda som surrar är snacket om packning, om hemresa och inventering.

Nej nu vill jag lämna IdreFjäll för den här gången i alla fall.

1 kommentar:

FasterA sa...

Åh du är så efterlängtad o välkommen "hem" igen!