tisdag 31 mars 2009

anna a la allt-i-allo.

Jag har gjort debut som servitris idag - så nu är premiären inom restaurangbranchen gjord på riktigt. I det stora hela, det var kul! Det gyllene tre brukar de säga och ja, jag hoppas att jag gjort mina misstag nu, efter denna kvällen!

Det började väldigt bra, ja jag måste tillägga att hela denna dagen har varit bra. Sedan kom gästerna och jag stod återigen, precis som första veckorna i skidskolan och skämdes. Jag stod med arbetskläder, liknade all annan personal men kunde i stort sett inte besvara en enda av gästernas frågor. Jag hatar det, det är så förnedrande pinsamt.


Därav kvällens kommentar: "åh, vänta jag kan tyvärr inte svara på det, men jag ska ta reda på det åt dig, vänta lite bara..."


  • en gäst fick lite sådär lagom öl på sig

  • ett glas gick i tusen bitar

  • ett glas bara råkade rinna ut över bordet.

Konstaterat idag är att jag är verkligen en envis jävel. Tävlingsmänniska är ordet. Ni förstår ställs jag inför en uppgift samtidigt som någon annan vill jag kunna prestera minst lika bra. Så när jag idag såg de andra servitriserna trappsera med fulla brickor av glas proppade jag också på min bricka och gjorde ett försök.

Jag kunde helt enkelt inte se mina begränsingar. Nybörjare eller inte, jag vill inte vara sämre än någon annan och allra minst vill jag vara sämst!

Whatever - nu är det gjort - och jag ska jobba på riktigt på torsdag, imon väntar afterski&nattklubb.

Anna a la allt-i-allo. Jag kom på en sak idag = Jag kom till IdreFjäll i tron om att jobba som skidlärare, men jag kan konstatera att jag lämnar fjället med lite fler erfarenheter än så. Anna Karlsson har nämligen jobbat för i stort sett alla avdelningar på fjället.

  • Skidskolan
  • Skiduthyrningen
  • Afterski&nattklubb
  • Restaurangen
  • Tidningen (personaltidningen)

Ganska roligt ändå!

1 kommentar:

JennyKarlsson sa...

Du är som Lotta på Bråkmakargatan, "Jag sa ju det, jag kan allting".
Tummen upp för dig!