onsdag 3 december 2008

Nu är det nära, riktigt nära

Den åttonde september var jag i Stockholm på intervju för skidlärarjobbet på Idre Fjäll. Nervös som fan men egentligen helt utan tro på att jag skulle få jobbet så säger de på plats under intervjn att jobbet är mitt.

Idag är det bara några timmar och en natt kvar tills det bär av. Fem månader i snön, omringad av massa skidgalna barn i backen är det som väntar. Blandat med allt annat som kommer hända runt omkring. Inget annat än att det känns sjukt spännande just nu...

Allt utom en sak. Den långa tågresan dit. Jag har faktiskt börjat packa ordentligt nu så här lagom dagen innn jag åker och jag har också insett att allt jag behöver ha med mig inte får plats! SUCK. Och inte nog med det, jag ska lyckas ta med grejorna också, frågan är hur i hela friden ska jag lyckas bära allt?

I Mr Bean filmen väljer karln bara bort saker, klipper bort ben på brallor för att få ner allt i väskan. MEN DET GÅR INTE. jag måste ha med allt och det måste gå ner. SUCK SUCK SUCK. Till på det problemet kan jag till den nyfikna att min rygg känns precis lika bajs som innan jag brjade gnaga piller och jag har nu bara tre tabletter kvar = de kommer inte ha gjort någon skillnad. Nästa grej är att min dator är.... Ja jag vet inte vad jag ska Emil utropade ett antal, "datajävel" igår så med det ordet förstår ni nog hur läget är. Det blir med störst sannolikhet en datalös period först och därmed dålig uppdatering på denna sida.

Ja vi får väl se vart detta ska sluta. För övrigt kommer de närmaste timmarna gå hyfsat snabbt. Detta är det som väntar:

Nu ska jag packa och pressa lite till fram till mamma kommer.
13.30 kommer mamma och hämtar mig
14.00 hembjuden på middag hos mormor&sven.
därefter måste jag fara till Maxi och inhandla tidningar att läsa imon på tåget, ingredienser till tunnbrödmackor och pasta sallad. Samt en tandborste.
16.45 måste jag befinna mig på ryds bsshållsplats för att hämta Jesper
Därefter är det packning som gäller

och jag bara måste träffa klara&johanna och min lillasyster innan den sista natten med Pihx och Jeppe väntar.

Imon 06.30 går sedan bilen från Hallandsboda.

1 kommentar:

Linis sa...

Haha, låter ungeför som mitt liv ;) jävlar vad roooligt vi saka ha:D ses imorgon.. puss