söndag 14 december 2008

Hej hej jag lever

Bloggen suger, typ. Känns sådär att skriva när det som skrivs ändå bara blir ord och meningar som irriterar och oroar. Ja vad ska jag säga, jag har det fantastiskt bra på Idre fjäll. Det kan jag i alla fall säg.

Jag har föresten ramlat in i en bubbla igen. En bubbla som stänger omvärden ifrån mig. jag saknar mig dator väldigt mycket. eller egentligen gör jag kanske inte det, men det är alltid en trygghet att veta att omvärlden är nära liksom. Bubblan heter inte längre internatet, den heter heller inte fotbollslivet, min bubbla heter mitt jobb, mitt hem - min vistelse på idre fjäll. ´jag gillar det dock!

För en vecka sedan satt jag hemma med alla mina "kom-ihåg-lappar" näst intill i panik över hur jag skulle få ihop mitt späckade schema. Nu tror jag att det starkaste stormen har lagt sig, men det har kostat. Kostat väldigt mycket energi! Energi som helt klart varit värt att skänka för allt det jag fått under min första vecka i dalarna. här ger jag en liten sammanfattning:
SLAO utbildning, steg 1
På bilden här över ser ni alla oss som klarade provet i steg 1 utbilningen som lärt oss teknik på skidor och metodik. Vi är de nyanställda skidlärarna på IdreFjäll säsongen 08/09. Hela gänget fick beskedet att vi klarat provet på morgonen i torsdags. Därefter var utbilningen avslutad och nästa grej stod för dörren...
Intro Idre:
för att ni ska känna er trygga när ni börjar jobbar ska vi ha en introhelg på fjället. Så stod det i infobladet vi fick hem i brevlådan innan vi kom. En helg som gått så fruktansvärt fort. Nu är det söndag och vi har hunnit med att skiljas från "familjen" i den förra stugan. Vi har hunnit flytta in i en ny stuga och testat på partylivet på fjället, boende i en annan stuga. Vi har också lärt känna de ytterliggare drygt 60 nyyanställda på fjället. jag har också åkt längdskidor för första gången i mitt liv. Och jag måste faktiskt säga att jag är positivt överraskad av denna idrott. Verkligen en rolig och bra helg att komma ihåg.
här testar vi Afterski på Charlies
Här är några av gänget i vår stuga innan vi skulle göra premiärbesöket på Utsikten.

här har vi matskola på Farfars hörna.

tre av de fantastiska brudar jag ska tillbringa vintern med.
Det var lite av det vi testat på när vi under helgen provat på. man skulle kunna kalla det att vi lotsas vara gäster på fjället under helgen. Jag har också inhandlat egna pjäxor, assnygga är de och hur sköna som helst. Jag har nämligen skapat sulor efter mina egna fötter, det är som att sväva på moln.
Ja vad kan mer meddelas. imon är det kickoff med alla säsongsarbetare. Det ska bli grymt kul att träffa alla vi ska tillbringa vintern med. :) de taggar oss för säsongens fest och räkfrossa. :)
snart kommer tomten, och jag har ingen som helst tanke på att julen snart är här. Det känns helt konstigt.




Inga kommentarer: