söndag 30 november 2008

Första advent

Nu väntar i på julen som kommer snart
hm hmmmm hm....
Det första ljuset är nu tänt.

Och nu var det gjort, nu är det bara fyra veckor kvar till julafton. Hur stressad är du? Själv är jag sjukt stressad. Paniken börjar så när som krypa sig på men för en gång skulle handlar det inte om julhetsen nej i år är det någonting annat än julklappar, julskyltning, adevntsljusstakar och tomtar som snurrar i mitt huvud.

Det är fyra dagar kvar tills jag flyttar. Och innan torsdag morgon ska jag hinna med GANSKA mycket. Jag ska tapetsera klart syrrans rum. Jag skull vilja hinna tvätta pappa bil. Hinna träffa mormor&sven. träffa klara&johanna. Passa Hampus imon. Klippas. Köpa det som eventuellt saknas på packningslistan. Kolla på Jennys konsert imon. Träffa farmor&farfar. Träna? Färga håret? krama mamma och kramas med pappa. Pussa Pihx. Fixa datorn. Sätta ut bilen på blocket. Träffa Jesper och på "vår-månads-dag". Gå på jennys konsert. Överlämna Pihx . TRÄFFA JESPER! Städa några stugor. ixa födelsedagspresent till Jesper. Tömma min stuga. Tvätta....
...och packa.

Jag måste hinna med det mesta den saken är klar annars blir jag väldigt besviken men jag får också en känsla i magen av att andra också blir det... Den här månaden har gått så fort jag förstår inte att jag bara hunnit så lite som jag gjort.

Hur som helst jag har min lilla kisse vid min sida i fyra dagar till och så här på första advent och 24 dagar kvar till julafton ska jag sätta in en liten bild på min prins.








Stressa inte ihjäl er folk det är inte bra. Efter regn kommer solsken!

Inga kommentarer: