onsdag 19 november 2008

Det närmar sig med stora kliv.


Första delutbildning är avklarad!
Ikväll har jag suttit framför datorn och lärt mig det mesta om Idre och dess omnejd som de så fint kallar det på den webutbilning jag just blivit godkänd på. Massor av bilder och skidsnacket gjorde ju verkligen inte att jag längtar mindre. Det ska bli så sjukt galet roligt, och vilken extrem utmaning det är.
I måndags inhandlade jag ett och annat till detta äventyr också, så när jag nu kan ta på mig en egen skidhjälm och nya brillor känns säsongen nära. Jag har till och med kostat på mig en ny resväska, för snart måste jag börja packa. För om femton dagar bär det av.
Dock är jag jättenervös. På inbjudan till introduktionen där uppe står det som en punkt "vi testar Idre på längden" Ja herre Gud hur ska det gå. Jag har ingen som helst teknik för längdskidåkning jag har aldrig gjort det och utan teknik kommer det säkert bli galet jobbigt också. Ja jag kan väl bara hoppas att jag överlever. Jag får helt enkelt hoppas på den gamla klychan "Det viktigaste är att man gör så gott man kan" I promise
Idre fjället - det känns ganska bra att säga det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men jag vill också... just nu känns det som om alla åker till fjällen utom jag. :(