fredag 26 september 2008

afterwork på Olivers

Vilken vecka, SUCK SUCK SUCK. Ja jag är verkligen villig att erkänna att jag börjar bli riktigt less på brevbärarjobbet nu, nog för att det har sina glada stunder i stort sett varje dag men i mån och mycket börjar det känns ganska enformigt. Jag går någonstans och hoppas lite att jag inte ska få jobba men det blir dubbelmoral eftersom jag vet hur skönt det kommer bli att få lönen sen.

Idag kom han som är personalansvarig och sa att jag får jobba oktober ut och nästa vecka blir det måndag-fredag. Jag viste inte om jag blev glad eller ledsen över det beskedet - men det är väl bara att tacka och ta emot.

Jag känner någonstans att jag är på upploppet nu, upploppet fram till en ny vardag igen. Upploppet tills jag får träffa Jeppe <3 och upploppet, slutet på ett slitsamt brevbärarjobb.

Hur som helst, fredagen gled fint in i höstvädret och trots att jag ska jobba imon (två jobb till tidningen) så tycker jag verkligen att det känns helt underbart med helg. Imon är det ju sånt jobb jag tycker är roligt, det känns mer kul än tungt liksom. Och helgen välkomnade vi varmt genom att gå på Afterwork på Olivers. Ett härligt glatt gäng med god mat som jag just lämnat kvar för att förbereda och sova inför morgondagens rabalder.

Här väntas, origenteringstävling... jag ska bevaka
sen blir det fotboll och seriefinal som jag även där ska bevaka.
Därefter hem - fixa, äta och skriva innan det kommer folk och det är dags att korka upp!

Det kommer bli en bra helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste fram med min rödpenna..."orienteringstävling" heter det! Bara för ditt eget bästa;-)
//korren

Anonym sa...

Du har en väldig tur/skicklighet som kan jobba så mycket som du gör. Det finns säkert många som ville kunna få jobb så lätt. Det är lite av vardagen som du kommer ha framför dig i fortsättningen oxå, det blir mindre o mindre fritid. Jag är så stolt över dig för allt du gör o planerar och känner inte minsta oro för att ha dig så långt iväg.
Ha en god helg Anna det är du värd.
Pappa Pelle