söndag 31 augusti 2008

söndag


Jag är helt otroligt nöjd med min söndag.

Jag är ledsen men här kommer ett sånt där tråkigt inlägg om min dag från det att jag klev upp tills jag nu lagt mig i sängen med laptopen i knät för att sova. aja. ingen tvinga er.

Dagen började med att jag fick ett fint SMS från Jesper.
Själv känner jag att jag är dålig på det där nu, orden räcker liksom ändå aldrig till och det känns bara så fjantigt allting. Hur som helst, då var nog klockan tio ungefär och jag viste inte om jag skulle ta tag i mitt liv eller bara gosa kvar i sängen sådär sista dagen på min livs första semester. jag klev upp.

Att jag gjorde det berodde på att jag somnat med ett problem olöst, och sånna tillfällen har Anna Karlsson otroligt svårt att slappna av i.


problemet: Som bekant var jag och bevakade friidrott igår och jag var väldigt nöjd med texten när jag skrivit klart den men inte långt efter att jag mailat till kuriren får jag ett annat mail ifrån tävlingsledningen. Det var resultaten som jag bett få skickade till mailen. Och när jag kollade på de trodde jag att jag skulle gråta en flod. Ingenting stämde överrens med det jag skrivit i texten. I den studen kändes det verkligen inte som att jag skulle vara journalist. Det kändes lite som när pappa säger att man får huvudvärk för att kroppen säger ifrån, det var som ett besked om att -Anna förstår du inte att du inte ska syssla med det här...

Det där har jag gått och grubblat på hela dagen. Jag kunde verkligen inte förstå hur jag kunde ha så fel om allt? Hur som helst. Jag mailade till kuriren och berättade att jag ännu inte fått något svar ifall det blivit något fel och därefter fortsatte dagen. Fortfarande framför datorn, lite småpratande på msn, ett avsnitt av Höök innan datorn ballade ur. Jag har något virus på min lilla vän. Efter ett antal omstart fungerade den och jag finslipade lite på min ansökan, Anna-Karin loggade in och agerade rättstavningsprogram. Därefter skickade jag in ansökan till:

  • Idre
  • Åre
  • Sälen
  • Stöten
  • Kläppen
och nu håller jag tummarna så hårt att de nästan blir blå, ojojoj vad gärna jag vill dit. Nu väntar en månad av spänning på om jag får komma på några intervjuer eller om jag inte är tillräckligt intressant och erfaren.

Sen har jag:
  1. Städat sovrummet
  2. Städat köket
  3. Städat vardagsrummet
  4. Städat toaletten (och nu snackar vi städning jag har till och med skurat toalettstolen!!!)
  5. Tvättat fyra maskiner
  6. Lagat mat (sprödbakad torsk, klyftpotatis med dill, varm vit sås och kokta & icke-kokta grönsaker)
  7. Varit och handlat
  8. Varit ute och sprungit en liten sväng.
  9. Bakat (eftersom jag var en av de i det förlorade laget på träningen)
  10. Kollat flyg till GranCanaria, 4000 kr vill de ha tur och retur.
Jag förtänade några godisbitar ikväll tycker jag. Tänk om jag kunde få betalt för hur duktig jag varit som vi kunde få när vi var små och städat rummen. men icke, inte en krona extra på kontot...

Imon ska jag tillbaka till posten och jag måste säga att jag är tagg det ska bli ganska kul faktiskt.

Inga kommentarer: