tisdag 26 augusti 2008

semesterdag - söndag och måndag

Jag vaknade i Jespers famn i söndags, på internatet. Vi spelade golf, var upp på Sammarkand en sväng och träffade precis som i lördags de underbara internatarna: Amanda, Carro, Stina, Sandra, Anjelica, Fille, Felicia, Camilla, Lukas och några till som gör livet fullständigt. Innan jag åkte hem hann jag dessutom med en sväng upp till Östers träning vilket gjorde att jag fick träffa mina kära ex-lagkamrater : ) Hemresan tillbringade jag tillsammans med kusin Basse och när jag skulle släppa av honom passade jag på att träffa Ingegerd, min syster Jenny, Patrik, Hampus, Karl och en söndagsdeppig Eskil.

I går vaknade jag sedan och såg Emil sitta vid pappas dator, äntligen fick jag träffa min kära bror. Efter att ha degat ut lite ringde jag mormor & Sven för att se om de var hemma. När de bekräftat att de skulle stanna hemma så åkte mamma jag och emil ut till Olofström för att hälsa på. Efter sockerchocken av mormors alla kakor skulle mamma och emil hem. Jag däremot ville passa på att göra och träffa så många som möjligt. Tack och lov var Anna-Karin inne på msn så vi bestämde att vi skulle ses i Karlskrona och sedan åka hem till Attanäs. Jag fick äran att köra pappas bil trots att pappa också skulle med och efter ungefär en timme klev vi ur bilen och ut i det fina vädret i Karlskrona. Det blev en runda på stan, och en lunch innan Anna-Karin hade fått gå ifrån jobbet och vi äntligen fick krama om varandra... Jag var i stort sett inne i alla affärer och letade efter en skinnjacka men det räckte med att A-K kom så hittade jag direkt en som jag ville ha. Äntligen hade jag en skinnjacka. Därefter fick jag åka SAAB till Attanäs och jag fick åka innanför häcken (det där är lite internt men jag var bara tvungen att skriva med det) och framme fick jag krama om Hansi, Jossan, Joel och Josefin och vovven Micke får inte förglömmas.
Vi stannade lite drygt en timme innan pappa var tvungen att rusa vidare, möte i Bräkne-Hoby var det som väntade. Jag däremot tyckte det var på tiden att jag åkte till Harkniven så lite lagom spontant fick jag där träffa Monica och kusin Evelina. Tyvärr var inte Lennart hemma men det var verkligen roligt att få se Monica och Evelina i alla fall, det var sannerligen inte igår. Klockan hade nu hunnit bli halv åtta och jag hade bestämt med farmor och farfar också att jag skulle titta förbi och då blev det. Tyvärr väldigt kort eftersom pappa skulle ha skjuts hem från mötet. Eller han snålade med någon till Asarum så jag hämtade honom där och körde till Hallandsboda innan jag åkte till Jägarhyddan i Jämshög och träffade världens bästa vän Klara och hennes pärson, Britta och Johan. Härefter kan man kanske tycka att jag borde gå i säng. Klockan hade slagit halv elva men...

Jag var i stort sett bara hemma och vände, sen åkte jag till internatet.

17 stycken
lyckades jag besöka på en dag. Inte så pjåkigt! tyvärr blir det som jag tidigare nämnt bara korta stunder med alla, men jag hoppas att ni lika som jag kan värdesätta den lilla stund det blir i alla fall. För för mig betyder varje minut med varje när&kär oerhört mycket och jag har svårt att sätta ord för det, men jag ska göra ett försök.


Kära Emil - Storebror, förebild och chaffis. Emil är så himla skön, så lättsam och så kärleksfull. Nyförlovad är han också och jag kan bara säga det kort - världens bästa storebror!

Kära Pappa - Utan pappa hade det inte ens varit möjligt att åka hem, jag vet inte hur det känns att vara förälder och få hemhem ett barn som i stort sätt aldrig är hemma ändå, men så är livet. Dina kramar är guld pappa.

Kära Hampus - Kusin vitamin, han säger tusen ord, gör alla glada och har det härligaste av allas humör. Lilla Hampus kan man inget annat än tycka galet mycket om.

Kära Ingegerd - Tänk vilka fina fastrar jag fått, och Ingegerd är en av de. Hon betyder jätte mycket för mig, det är guld att ha en person att kunna prata om allt med i alla lägen. Om alvarliga saker, om glada saker eller sjuka saker. Det är en trygghet som jag värdesätter väldigt högt.

Kära Eskil - Det är han som säger de där kloka och tänkvärda orden på livets väg samtidigt som det är Eskil som lärt mig och så många andra att tåla skämt. Det är hans vardag att driva med oss och lycka den som lyckas ge tillbaka. Eskil är listig som en räv.

Kära Patrik - Nu är det nära, snart har jag och Jenny lyckats på ur honom vem han helst av allt dansar tryckare med på skoldiscot, men det är fortfarande en bit kvar. Patrik är idrottsidioten precis som jag var i hans ålder, han ska kunna allt om alla i sportvärden och han ska vara bäst i alla idrotter på en gång. Jag ser mig själv i honom och det är väl positivt hoppas jag. En superkusin.

Kära Karl - Det blev en snabbis i lördags, Karl var så duktig och gjorde sina läxor och hade dessutom en härlig tid i badet. Men Karl börjar också bli stor, snart är alla kusinerna längre än mig. <3 style="font-weight: bold;">Kära Basse - Vägen mellan Växjö och Öjavad blev en timme att ta igen, vad gör du nu? Vad vill du bli? Hur tänker du om framtiden? hur går det med kärleken? osv osv... Det känns alltid så roligt att snacka med Basse vi är på samma ställe i livet men ändå så otroligt långt ifrån varandra. Varje möte får mig att minnas när vi gömde oss i snön i Kläppen, det var tider det!

Kära mormor&Sven- Tänk att ett litet vykort på posten kan göra så mycket. Ett besök hos mormor och Sven gör man inte utan att smaka en av alla deras tusen kakor. Denna gången hade mormor provat baka glutenfritt, med samma lyckade resultat som alltid och på samma sätt som besöken där alltid innebär massa godsaker så kommer jag heller aldrig därifrån utan att bli "snusad" av Sven, det är speciellt och det är härligt.

Kära Jenny - Lillasyster har börjat gymnasiet, hon har "flyttat hemifrån" och är längre än mig. En lillasyster och en kompis. Jenny är världsbäst och jag är så glad för hennes skull och jag är säker på att hon tramar rätt i livet, när hon tar klivet ut i världen

Kära Anna-Karin - Anna-Karin skriver ett tack till MSN och Bloggen i sin blogg och jag kan bara hålla med. Här har vi en till som kan det där med att rådgiva och det är så roligt att faster Anna-Karin ser sig själv i mig. En förebild och en perfekt person att ha med på vägen. Det känns som vi är lika gamla nästan varje gång vi ses och det betyder nog något antar jag. Hon är den andra av mina världens bästa fastrar.

Kära mamma - Mamma Mia, jag älskar dig. <3>det känns inte som att jag behöver säga mer.

Kära Jossan -
Jossan har börjat läsa Geografi, och hon är också stor nu. Mysig är ordet för henne, en supergo storasyster åt Lisa och en kalasbra lillasyster åt Joel, ja och en perfekt kusin.

Kära Joel -
Han är kompis med killen innanför häcken och det inger status och är riktigt respekt inbjudande. Han kanske blir en blivande ProCivitas elev som hamnar bland eliten bland pingisspelarna. Jag tror på honom.

Kära Lisa -
Den andra lilla kusinen, igår blev det lite för kort tid vi sågs och på den lilla studen hann hon inte riktigt släppa blygheten tyvärr. Men vilken energi hon har, och ja. En safftbringare är fasligt kall och kakor med chokladfyllning är rysligt gott. Så är det, fråga Lisa.

Kära Hansi -
Ohnej, jag kan verkligen inte tro att det finns någon bättre karl för Anna-Karin än hennes Hansi. Han är bara hur härlig som helst och vilken dröm att ha den bruna hudfärgen som han lyckas få varje sommar, ja jag blir faktiskt alltid lika avundsjuk.

Kära Evelina -
Jag skäms nästan när jag inser hur längesen det var sist. Eller ja, jag skämms. Evelina går i nian nu och jag vill inte ens tänka på när vi sågs sist. Hur som helst är hon jättego och det var verkligen kul att träffa henne.

Kära Monica -
Det första hon säger är, vad synd att Lennart inte är hemma, självklart var det tråkigt men det var roligt att se henne också. Likasom hennes dotter var det alldeles för längesen jag träffade Monica också. Och att prata lite, det både väckte tankar och var skönt. Hur som helst, kul och ses.

Kära Farmor -
Jag tycker så mycket om min farmor. Hon är så mysig och så go, en riktig farmor i mina ögon. Det är verkligen inget negativt och jag fick chans att känna av det trots att det blev en sån kortis.

Kära Farfar -
Likasom med farmor är det med farfar. Det lyser igenom pappa, anna-karin och ingegerd vilka som är föräldrarna där. Världsbäst alltid lika roligt att komma förbi när jag är hemma.

Kära Klara -
Ja ohja det känns jättekonstigt att bara träffa Klara när Johanna är i Mallorca men det verkar som att det bara är att vänja sig. :) Världens bästa vänner, då nu och för alltid. Jag längtar till max till det blir den 29 oktober och vi åker till GranCanaria tillsammans.Galet kul vi ska ha tillsammans, men det tar jag och skriver om en annan gång.

Kära Jesper -
Du är mitt allt, och det gör ont i mig att vi ska vara ifrån varandra. Jag har aldrig träffat någon där allt känns så rätt som med dig...


Det har verkligen varit en lång dag...
och det blev väldigt känsligt på slutminuterna av dygnet. Jag gillar inte att skriva om det på datorn, men jag kan sammanfatta så här;


"Man är inte alltid så stark på insidan som det kan se ut som på utsidan"

Tack alla för att ni finns, ni gör livet så härligt att leva och ni ska veta att varje minut hemma när jag får träffa er betyder så otroligt mycket för mig. Jag är så tacksam.

1 kommentar:

Anonym sa...

tjejen Patrik gillar heter Fanny och är 3 längst i klassen.
Hon bor ganska nära och dom har kul ihop, det är det jag fått ut ;). Jag saknar dig syster ! Tråkigt att vi inte hann ses mer än vi gjorde ! <333