fredag 25 juli 2008

fredag

äntligen äntligen fredag!
Det härliga just denna fredagen är att jag verkligen förtjänar varenda minut ledighet nu. Det har varit en tuff vecka, sjukt mycket post och ja som ni alla vet började ju veckan med regn. Och inte det lilla heller, då var det sannerligen inget kul att vara brevbärare. När onsdagen var passerad trodde jag att jag gjort det värsta, en gruppreklam på måndagen i ösregn och en grupp av annonstidningen på onsdagen... Men inte då, nej på torsdagen kommer jag till posten och ser två överfyllda vagnar och får av Kroken snabbt veta att det blivit gruppreklam torsdag också. SUCK. Hur som helst, det är glömt nu för nu är det äntligen fredag.

Säga vad man vill om hur skönt det kan vara att gå i skolan i stället för att jobba, (än så länge vet jag inte så väl skillnaderna) men hur jobbigt det än är på jobbet vissa dagar så kan jag släppa det helt när jag kommer hem, då är den arbetsdagen gjort och förvandlas till historia. Det är en sjukt härlig befrielse.

Det bästa av allt denna fredagen är att det nu bara är en en vecka kvar till mamma, jenny, patrik, ingegerd och hampus kommer hit :) När jag kommer hem från nästa fredag är det massor av människor jag tycker så mycket om i min lägenhet.

Inga kommentarer: