fredag 4 juli 2008

fortfarande utan internet

Anna Karlsson anropar yttre världen.
I måndags var jag inte lärling på posten längre. Jag skulle då gå ut i den stora staden helt på egen hand. Nu fem dagar senare måste jag stolt säga att jag klarat det bra. Första dagen var lite sådär eller egentligen inte men jag tappade helt bort kantgatan 21A och kunde inte i min värld hitta den. Det resulterade till att jag fick sluta ca 30 minuter senare än vad jag skulle gjort om jag inte tabbat till det, med andra ord var jag lite irriterad där. Jag klarade det i alla fall och det var med bra tidsmarginal i alla fall. Sen har det bara flytit på, jag är nöjd med min första vecka. Idag var jag helt klar halv ett fast att jag egentligen har arbetstid till 14.00. Det roliga idag var att en kille kom med ett vykort som bara var adresserat med postnummer, efternamn och Luleå och jag kunde hitta kvinnan som skulle få det. jag börjar lära mig.

Jag har varit på Norrbottenskuriren idag och det blir lite skrivande, dock en lugn start vilket jag kan tycka känns skönt. Det har varit mycket mycket mycket nu och lugn och ro är troligtvis det jag behöver.

Imon ska jag och några från laget åka till Skellefteå och se Sverige vs. USA och på söndag ska jag shoppa loss på IKEA, i need it! :)

Jesper och jag har varit tillsammans i 16 månader och solen skiner. Jag mår bra med andra ord och jag finner faktiskt inte någon anledning att klaga.

Sen vet jag att det finns en och annan som tycker att min flytt är lite galenskap, men för den intresserade jag är inte ensam. Sebastian, flyttade och gick fotbollsgymnasium i Stockholm, nu har han själv flyttat till Luleå för att lira boll och vet ni var han jobbar? På posten. det finns en och annan tok i världen. Det är inte bara jag!

Det tråkigaste som inträffat är att jag fått punka på cykeln så lite lätt fast skulle man väl kunna säga att jagär ibland. Annars lever jag och mår kalas. Men jag tänker på er där hemma tro mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra!
Jag måste berätta en sak som slog mig. Mina barn har en anna kusin som också är född 89. Ni flyttade båda hemifrån för att följa era idrottsdrömmar efter 9.an. Du till Växjö, Denise till Tärnaby. Jag följde er båda via MSN och konstaterade att mycket är lika oavsett hur lång sträckan hem är. Sen tog ni båda studenten, du flyttade till Luleå och började på posten och gissa vad Denise gör? Hon sommarjobbar på posten i Oslo! Lite skoj är det...