söndag 15 juni 2008

Studentkvällen

Klara och Johanna, världens bästa vänner - världens bästa tvillingar kom till min utspark och de hade bestämt sig för att stanna på kvällen också. Kvällen då studenten skulle firas i ruset innan sorgen och alla avsked skulle göra sig påminda.

Hitills hade min studentdag varit underbar och nu efteråt kan jag precis som Klara och Johanna sa skratta åt allt och säga att det blev klockrent kvällen ut också egentligen. Tvillingarna brukar säga det;

- Det ska vara du till det!

Ja för mitt i allt skålande, mitt i alla snapsvisor och allt firande hände det som inte fick hända. Det var på internatet, närmare bestämt i köket på trean som jag satt min fot på fel ställe. Jag prickade perfekt in ett krossat snapsglas. Mitt i foten och ja, det ska nog vara jag till att. :)
Hur som helst, efter en drös med försök tvingades vi alla inse att blodet inte skulle sluta rinna utan sjukvård. Men vem vill sitta i kön på akuten på sin studentkväll? Nej det frestade verkligen inte men nu efteråt kan jag precis som Klara och Johanna sa bara skratta åt allting, det är så typiskt mig och som Jesper sa flera gånger i dimman, det är rätt coolt ändå. Det är ju inte så att alla legat på sjukhuset på sin studentkväll och sytt två stygn i foten när alkoholen slagit till som bäst. Det blir verkligen ett minne för livet.


"jag vill inte ligga på akuten, jag vill festa med mina kompisar och fira min student och så vill jag hänga med till grace och dansa"

så sa jag när jag låg där i sängen och de var hur gulliga som helst, för när allt var klart kunde jag med en bedövad fot åka till grace och fira den härliga dagen.

Inga kommentarer: