onsdag 18 juni 2008

Första rapporten...

... från den nyblivna Norrbottningen

Jag och pappa tog beslutet i söndags om att vi skulle ge oss iväg redan på kvällen, och fick då en lång nattresa framför oss. Närmare bestämt 144 mil upp till min nya hemstad. Bland alla väskor och lådor som hängt med i släpet ifrån Växjö och internatet hade jag lagt ett bra tag på att välja och värdera vilka prylar jag ville ha med till Luleå samt, vilka jag faktiskt kan leva utan. Nästa skede var att packa in allt i pappas volvo och efter ett tag lyckades jag med det också, men det fick inte plats mycket till det ska gudarna veta. pappa sa; - Anna får min väska plats? Jo med vilja går allt det är jag övertygad om, men det var med marginal och efter det var det fullt, helt fullt.
Och det var en ganska tuff resa vi åkte genom Sverige pappa & jag, men inte så jobbigt som jag hade mina aningar om att det skulle bli. Min fot pallade dock inte att vara nere på pedalen allt för länge men ca 5 av timmarna som vi satt i bilden var det i alla fall jag som höll i ratten. Sen har jag en seg pappa också, det ska tilläggas och det märktes att han ville köra. Upp till stockholm hade jag inte en chans...

Men vi avslöjade varandra om att sömnen tog över när vi fick chansen att vila.

Väl uppe blev vi varmt välkomna av min älskade älsklingspojkvän och hans underbara familj och här i Sävast utanför Boden har nu mitt norrlandsliv tagit sin start. Och det här har hunnit fixa sig.
  • Jag har fått en ny adress (denna kommer jag skicka ut, men vill ni ha den tidigare är det bara att hojta till) Lägenheten ligger lagom centralt i Luleå, är ca 50 kvm och två rum och kök. denna får jag nycklar till på måndag.
  • Jag har hittat en soffa, en säng och ett köksbord att ställa in i mitt nya hem, dessa kommer att levereras på onsdag i nästa vecka.
  • Bra och ha saker så som stekjärn, tallrickar och toaputs har inhandlats
  • Jag har varit och besökt mitt nya lag och en sak säger jag, JAG HAR ALDRIG SETT SÅ MYCKET MYGGOR!!! Besöket kändes dock jättehärligt, det ska bli hur kul som helst att bli en av de brudarna!
  • Jag har skrivit ett anställningsbevis och fått mig en första titt på min nya arbetsplats
  • Jag har fått reda på att jag helt av slumpen blivit tilldelad att dela ut post... på mitt eget område :)
Ja det var nog det, men det är mycket nog i mina ögon. Jag har trots allt bara varit här i två dagar än. Imorgon kväll bär det av med flyg till Stockholm för att fira midsommar med Jespers släktingar. sen börjar alvaret, så fort stygnen är borta! :)

Foten har läkt jättebra och förhoppningsvis är läkarna nöjda när stygnen ska tas bort

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser Anna.. Va enkelt det var bara man vågade!
Ha det nu jättebäst så kommer du att få en härlig tid/liv i Norra delen av landet. Själv blev jag erbjuden jobb som säljare på Norrland idag... Ska jag tacka ja? Kram

Anonym sa...

Nu har jag kommit hem efter att sett hur bra du kommer att få det där uppe i Norr. Lycka till Anna det kommer att bli precis så bra som du gör det till. Nu ska jag sova en stund det var ju jobbigt att köra hela den biten hem själv.
Kram Pappa Pelle