fredag 23 maj 2008

ställs inför Jämshög.

I magen känns det lite sådär att möta Jämshög idag. Jag trivs inte med känslan. Ibland känns det som att jag förlorat när jag är tillbaka i Lörby igen. Förlorat över mig själv men i nästa tanke vet jag ju att detta bara är tillfälligt. Jag pratade med Hasse igår, min fotbollsutveckling har verkligen stannat upp denna våren, och då kan jag väl dra slutsatsen att jag behöver träna med ett lag där jag har något att kämpa för. Två veckor kvar i Lörby IF nu, det har varit riktigt kul att komma ner dit igen, men som jag sagt innan jag är glad att min fotboll inte slutar "där hemma". Eller egentligen är det väl just det jag vill, göra comeback i Union en vacker dag, men den vackra dagen, den är inte nu när jag är nitton år!

Ikväll är det i vilket fall match mot Jämshögs IF på Motorpavallen i Jämse 18.30. Jag minns matcherna så väl mellan Union & Jif för länge länge sen. Det var verkligen vinna eller dö då och den där riktiga derbykänslan, den kan jag inget annat än sakna. Idag blir det lite verklighet. Eller nej egentligen inte, jag känner inte derbykänslorna egentligen. jag känner mer prestationskrav, jag vill visa att jag utvecklats de här tre åren. Så ja om några timmar är det upp till bevis :)

Grymt kul ska det bli att lira i vilket fall!

Inga kommentarer: