måndag 7 april 2008

dagens skola

- Vi har ett förslag kära ProCivitas tvåor. Bara för att det inte ska bli så stressigt nu i vår så tänkte vi flytta nationella provet i Svenska B till hösten!

- vi gick med på det.

Absolut inget agg mot Sanna för hon är troligtvis den bästa läraren jag haft, men att skjuta fram saker kan inte ha mer än negativa konsekvenser. De här nationella proven i Svenska skulle vi haft i oktober/november, men på grund av dålig planering har de hamnat på våren nu i trean istället. Som att vi inte har tillräckligt att göra nu.

I fredags var det deadline på ProjektArbetena och kampen om att få de klara tog minst sagt kol på oss. Personligen drogs jag av migrän i princip hela veckan, både på grund av inlämningen men också på grund av sömnbrist. Beskedet om fotbollen som kastades över mig i måndags förra veckan har slagit knut på alla mina tankebanor och skönhetssömn har blivit ett begrepp utanför min vetskap. Hur som helst, vi fick ihop projektet och lämnade in det i tid, med två minuter till godo och därefter hoppades jag på att kunna andas ut.

Jo spänningarna släppte en del och migränen blommade ut samtidigt som jag sov bort hela fredagen och kunde utan problem även sova natten igenom utan problem men inte var det mycket bättre på morgonen inte. Nej då var det dags att i mitt undermedvetna tänka på allt som kommer denna veckan i stället. När ska vi få andas ut?

Vi sköt fram det nationella provet i Svenska B i hopp om att få mer tid till annat under våren i tvåan. Problemet är bara det att det nationella i B-kursen blev framflyttat till denna våren och nu väntar i stället Nationellt prov i både svenska B och svenska C?!?!

Utöver detta ska vi ha ett skriftligt prov i Svenska C denna veckan och ett prov i Naturkunskap B. Att lämna in Projektarbetet var skönt som få andra saker, men så mycket lugnare blev det då inte...

Tack skolan - TACK!

Inga kommentarer: