tisdag 24 januari 2012

min hjärna går på högvarv.

Ojojoj vad det är mycket i huvet på en Karlsson nu, ska jag berätta. Men produktionen går framåt, än så länge är det inte error, inte helt i alla fall. Det har varit en tuff start på mitt liv som student på universitet. Inte bara för att det är en hel vetenskap att hitta rätt, utan också för att det finns så många system, så många hjälpvägar, så många kontakter och ja listan kan bli lång. Det roligaste är att om några veckor kommer jag med all sannolikhet skratta åt hur jag kunde tycka att allt kändes så svårt och hoppöst i början. Jag frågar någon någonting, och allt som oftast börjar svarets mening med; - A men det är bara att... Bara? Vadå bara? Jag fattar ingenting?

Hur som helt, working, min hjärna går på högvarv och försöker i alla fall. :)
Denna veckan (och det är bara tisdag) har jag;
  • snytit mig typ 300 000 ggr. (förlåt miljön)
  • Pratat med CSN i telefon, och fått klartecken!
  • Läst hela CSNs hemsida och gjort kompleteringar
  • Skapat medlemskap i studentkåren
  • Snytit sönder hela näsan
  • Ätit upp ett helt paket alvedon
  • Läst typ 80 sidor i boken, Utvecklingsvetenskap för förskolan
  • Varit på mitt livs första föreläsning på Universitet (i rätt sal)
  • Haft första seminariet
  • Beställt kurslitteratur på adribris.se
  • Pratat med mäklaren
  • Köpt en kursbok från en "föredetting", som jag hittade på blocket!
  • Beställt en kursbok på Skolverkets hemsida
  • Lagat mat till Mats!
  • Genomfört mitt första grupparbete = inlämning!
  • Skickat in arbetet via skolans intranät
  • Köpt födelsedagspresent!
  • Planerat in sex arbetspass på TvåKanten
  • Köpt flyttkartonger!

Ja ni ser ju listan kan bli lång... Men detta ska gå vägen, jag ska få ihop allting, men det känns just nu som att jag har lite för många bollar i luften. Skolstart och planering inför flytt är ingenting jag rekommenderar i en kombination. Det är två veckor, sen hoppas jag att jag kommit in i det mesta och kan slappna av. Då ska jag gå på bia, som belöning!

1 kommentar:

FasterA sa...

Det är generna Anna! Det är dom som gör att du fixar det:-) Men som sagt unna dig lite avkoppling efter detta. En "bara vara dag" och du kommer ut på andra sidan med ny energi! Glöm aldrig det här med återhämtning. Tips och goda råd står Faster A för :-) Kärlek