torsdag 27 oktober 2011

STOR-städning-av-hjärnan!

Alltså jag börjar seriöst misstänka att jag är ett geni. Jag menar med denna extremt höga och intensiva aktivitet i hjärnan måste det ju vara något adjektiv eller diagnos som passar att kategorisera mig i. Jag väljer geni, för troligtvis är jag den enda som skulle kunna säga det om mig själv. Det låter smart, och vem vill inte känna sig som det ibland.

Jag har en plan att skapa en app för Istore, öppen för alla beroende i-phone folk att använda. Jag skulle rekommendera den för de allra flesta i min omgivning. Eftersom jag skapat lite av ett personligt patent på denna ide väljer jag att hålla tyst om fler detaljer. Men le, se på saken med lättsamhet och kärlek. Det är det enda jag vill säga, seriöst! :)

En annan sak, du vet ett förstoringsglas? Och nu menar jag ett klassiskt, riktigt tjockt med svart handtag i trä. Ett sånt skulle jag vilja ha men med funktionen att kunna se lite klarare på livet med. Vissa saker kan man inte riktigt påverka, andra kan man. Tänk om jag hade en lösning som inte nådde ut till meningen; - att hur jag än gör kommer det bli fel och någon kommer att bli besviken. Åh ångest!

Sedan önskar jag faktiskt att jag skulle kunna spola fram tiden till typ.. 17 januari. Jag hade då kunnat få vissa saker bak mig, skapat en ny vardag på ett eller annat sätt och helt enkelt fått lite perspektiv på allt. Det hade varit magiskt.

Nej jag vet inte riktigt var jag ska börja och än mindre hur allt ska sluta. Just nu vill jag bara få en uppenbarelse med lite klarspråk. Jag vill få lite av ett slut på denna hysteriska hjärngymnstik. Snälla!

Nåväl som syrran skulle säga!

Inga kommentarer: