måndag 24 oktober 2011

Ny skolvecka

Måndag och klockan var ställd tidigt. Ja ok inte tidigt i vanliga människors liv men i mitt känns det alltid aptidigt när den står på noll och något. 09,33 var med andra ord alldeles på tok för tidigt vilket gjorde att jag snoozade mig förbi både 09,43 och 09,57. Det var jag värd men 10,01 kändes det betydligt lättare att kliva upp trots att det innebar att jag fick stressa lite. Men 38 minuter senare var jag ombytt, sminkad och inklockad på restaurang Två kanten. En dag som denna förstår jag varför vi söker en central lägenhet! :)

Ja i livet nu tickar klockan mot december och beskedet om skolan, eller universitetet som klingar betydligt bättre i mina öron. Vi bokar bankmöte, har föräldrarsamtal och kämpar för låne löfte. Nu vet 22 åriga Anna Karlsson till och med hur en budgivning i centrala Göteborg fungerar! Är det inte fantastiskt att man faktiskt lär sig något nytt varje dag. Om det sen är hur man kör rullator, ringer till vårdcentralen eller hela Bibeln utantill. Livet är bra coolt om jag bara bestämmer mig för att se det så.

Nu har jag jobbat 13 timmar och kommer hem till en lägenhet ifylld en Mats och en ledig kock vid namn Andre som köpt hem falukorv och ska laga stuvade mackaroner.

Jag är i alla fall bra gla i mitt liv!

Inga kommentarer: