tisdag 17 maj 2011

Vasaloppet

Den första söndagen i mars, går Vasaloppet av stapeln. Alltid första söndagen, alltid på mina släktkalas, ibland också på min födelsedag. (med en liten gnutta bitterhet minns jag släktkalasen då tv:n med tråkig skidåkning, skidåkare som tydligen var väldigt viktiga och intressant just denna dag, för alla utom mig)

Hur som helst har jag kommit över detta och det är nu med ett leende på läpparna som jag ser fram emot nästa års upplaga, då två av dess tävlande, med all sannolikhet blir Mats Hedlund och Pappa-Pelle Karlsson! Allt för att Mats, med den dåliga vinnarskallen råkade säga en mening för mycket "Pelle, ställer du upp i Vasaloppet så gör jag också det"

Nog för att vi pratar om en envis Mats som hatar att förlora, men det han kanske glömde att tänka på var att hans flickvän har fått sina minst lika envisa och vinnarslugna gener från någon. Någon, pappa - Mats Svärfar och kanske motståndare eller medkämpe?! (det får tiden utvisa)

Jag tycker det är roligt i alla fall, pappas rullskidor kommer efter midsommar och Mats insåg direkt vad han gett sig in på och frågade runt efter skidor. För pappa har ju faktiskt redan anmält sig!

Lycka till pojkar, glöm inte att ni har valla-team-Anna och super-fan-Anna vid er sida!

Inga kommentarer: