lördag 8 januari 2011

Amazonas.

Vi hoppade pa flyget i La Paz i sondags, ett militarflyg som tog oss ivag fran en riktig flygplats till en landningsbana mitt i den grona djungeln. Hej Amazonas!

Vi landade i Rurrenbaque, (jag har lart mig hur man skriver det, men inte hur det uttalas) och dagen efter gav vi oss ivag pa en tur i djupaste djungeln. Vi har suttit i en bat och akt runt i floden. Vi har bott i sma hyddor som ar placerade en och en halv meter ovanfor marken, just for att skyddas ifran bitsugna djur. Trots det vaknade en tjej med en kackerlacka i sangen och en kille hade typ varldens storsta spindel. :)

Hur som helst har vi hoppat lian ner i en flod med en krokodil precis brevid. Vi har klappat en vild krokodil. Vi har sett skoldpaddor och jattehamstrar. Vi har statt och sett en levande annakonda, rosa delfiner och fiskat pirajor. Djungeln ar helt magisk och jag kan inte fatta att jag statt aga mot oga, mot ett djur som kunde ata upp mig. Eller att jag i morkaste natten satt i en bat i en flod i Amazonas djungel. Det ar ofattbart. Bara bilderna kan gora det verkligt!

Vi lamnar detta aventyret om planet lyfter i morgon, da blir det forhoppningsvis en natt i La Paz innan vi drar vidare till brasilien for tva sista veckorna i sydamerika.

2 kommentarer:

Pappa Pelle sa...

Vad ni får vara med om WOW. God fortsättning.

Unknown sa...

Jag blir så där fjantigt tårögd varje gång jag läser din blogg!!

Vilkan upplevelse Anna!!
Kanske inte är så duktig på att kommentera, men jag läser och tittar på alla korten!!!

Ha det fortsatt underbart, vilken otrolig resa ni gör!!
Kram från Idre