torsdag 16 december 2010

Puerto Iguazu

Efter nastan tjugo timmar i buss hade Mats och jag tagit oss fran Boenos Aires till Puerto Iguazu. Vi ar fortfarande kvar i Argentina, men nu befinner vi oss istallet i nordostra landet precis pa gransen mot Brasilien. Nar bussen borjade narma sig igar kunde vi se de roda grusgangarna, de fattigare husen och regnskogs djungel! Det ar otroligt vilken vacker natur vi upplever just nu.

Anledningen till att vi akt hit, vilket blir lite av en omvag pa var resa ar att har finns ett av jordens underverk. Iguazu falls. Ett vattenfall som ar storre an Nigara fallen. Ett vattenfall som vi fick se igar. Och vad kan jag saga om det, det var som ett mirakel, mitt ute i djungeln. Vi var omringade av grona ormar, spindlar, fjrarilla i alla dess farger. Vi fick se typ minitvattbjornar (vi kan inte komma pa vad de heter pa svenska) och vid vara fotter kom bade odlor och en veran. Det ar en magisk plats att uppleva!

Vi ville foreviga allt vi sag med kameran men innan vi ens kommit fram till fallen var vi helt overvaldiga over det vi fick se. Att forsoka fanga ogonblicken vid Igauzu Falls ar i stort sett omojligt, nar du tagit en bild ser du en ny plats som ar betydligt vackrare, men den blir trots det anda inte det pa bild. Magisk, overkligt, underbart!

Jag har alltid sagt att jag alskar havet, att jag blir lycklig av vattnets maktighet, Iguazu falls forandrar varldsbilden, men det maste upplevas med egna ogon...

Tack for att jag har fatt upptacka denna plats pa jordklotet!

Inga kommentarer: