onsdag 18 augusti 2010

arton dagar kvar.

Hejdå Strömstad och hej Borlänge :)
Igår tog sommarsäsongen slut. Det längsta arbetspasset jag någonsin gjort var det jag gjorde i söndags. Ok det var gäster, men varje liten ansträngning kändes så långt bort från det jag ville göra. Dragana (vår servis-chef) sa veckan före hennes resa att hon kopplat bort jobbet och kunde bara tänka semester hela tiden. Jag är ganska nöjd med att det dröjde ända tills sista dagen på jobb innan min energi rann ut helt. puuuuffff...

När arbetspasset äntligen var slut sen hade Mats "paxat" mig och vi skulle göra något för att fira vår ledighet bara han och jag. Vi åkte till SPA hotellet, (där jag jobbade förra sommaren) för att äta middag tillsammans. En underbar middag & två flaskor sjukt gott vin senare fick vi en timme tillsammans med alla favoriter på HEAT också! Vilken avslutning på dagen.
-jag skulle vilja lägga in någon fin bild här men jag sitter just nu vid en dator där jag inte har tillgång till det-
På måndagen vaknar vi. Den 16:e Augusti och inte nog med att det var mina bästa vänners födelsedag så var det också Skageracks kick out som stod för dörren. Något vi valde att sätta fart på direkt vi vaknat. Mats och jag hade bjudit in alla på en liten ölfrukost. Det var längesen jag såg så mycket frukost mat på ett och samma ställe. Vilken toppenstart på en dag som blev helt underbar! TACK ALLA FÖR DEN DAGEN
och tack alla för en grymt rolig sommar!
Ja sen blev det tisdag - städa & packa & kramas hejdå. Innan vi for med den lilla Gröna till Dalarna och Borlänge där vi är nu!
Tjo flöjt

Inga kommentarer: