måndag 11 maj 2009

reunion i Göteborg.


Där försvann helgen också och hejsan hoppsan så var det måndag och ny vecka. Jag har haft en grym helg faktiskt och därför vill jag bara dela med mig i alla fall lite av den. 

Alla roliga ting satte fart redan på tisdagen. Mats har en väldigt bra kompis här i Göteborg vid namn Andrea som jag fick den stora äran att hälsa på ganska direkt jag kommit till stan. Tillsammans med henne har Mats ett helt gäng med saker "de-alltid-gör-tillsammans". En av dessa är att äta sushi. Något som jag inte har någon som helst erfarenhet av, men det senaste halvåret har jag fått det förklarat för mig att; man måste gilla sushi. 

Andrea fick i vilket fall veta detta och uppdraget skulle slutföras - Anna skulle lära sig tycka om sushi. Det gick sådär men nu har jag smakat i alla fall. Och Andrea och Mats kunde pricka av det på "ska-göra-listan". Onsdagskvällen blev sedan starten på helgen då min kära pojkvän ville visa mig Göteborg. Vi körde en pubrunda. Först mat & sedan betade vi av ett ställe i taget. (Ni kan vara lugna vi var faktiskt inte runt på alla pubar i Göteborg, jag lovar) Däremot var jag väldigt väldigt nära att avslöja nästa dags överraskning. 

Hej torsdag och hej Mia. Min norrländska vän har också hittat hittill sveriges näst största stad, hennes ankomst var dock en överraskning till Jesper, och när torsdagen kom - kom hon äntligen. Hon var dessutom inte ensam, som jag nämnt innan kom ju också herr "äggly" hit i torsdags. På kvällen sen skulle Mats göra comeback i en Göteborgsbar och jag valde att åka hem till honom och förbereda en liten överraskning. (kärlek)

Ja sen blev det fredag, började med myspys på stan innan Jesper fick den stora äran att bjuda oss på en sightsing genom stadens barer. Han gjorde det bra och det slutade med att han fick en belöning i form av sex shotar - Grattis på födelsedagen Jesper!

På lördagen åt jag stans godaste sallad - jag lovar! Den levde jag sen på hela dagen och kvällen tillbringades hos en ny vän tillsammans med andra nya vänner på en terass med gott vin och god mat. jag gillar er skarpt. 

Ja och så igår då, Mats var äntligen ledig en hel dag och vad som inte en dag på Liseberg hade vi framför oss. Alltså jag förstår inte riktigt hur det kan vara så roligt att åka karuseller? Vi inkasserade i alla fall ett varsitt åkband och så var det bara att sticka iväg. Så många gånger man suttit i de där karusellerna, jag lovar - JAG TRÖTTNAR ALDRIG! 

Sen blev det faktiskt trots att jag beslutat mig för att banga, en kväll ute igår också. Allt för sällskapet, nu hade nämligen ännu fler snyggingar anlänt till Götet. 

Jag vet att inlägg av den här sorten är dötråkiga, jag tror också ni vet att jag hatar att skriva de. Men hur som helst, det har varit roliga dagar värda att berätta om så det är väl bara att ta det eller skita i det. Hur som helst, 

Tack för den här helgen alla som varit med och gjort den. 
Nu startar en ny vecka. 


Inga kommentarer: