lördag 25 april 2009

Inlägget ingen orkar läsa- vecka sexton i Idre, veckan då allt hände

Söndag eftermiddag satt i stort sett alla på Café Tillfället och hoppades bli först att få välja rum i Sofia stugan som skulle bli vårt hem den närmaste veckan. Framför oss hade vi sista veckan på säsngen, sista veckan på IdreFjäll... Jag och Elin hade just lämnat vårt kära hem på Bingtjärn och vi lyckades ganska bra med att välja rum. Eller ja, Elin tog kommandot och hittade ett dubbelrum till henne och mig precis vid dörren. Därefter korkade vi upp, allt slit vi gjort hela säsongen skulle nu firas som avslutat under en hel vecka...

En del av Lexögänget hade firat hela dagen i backen, en av dessa var Mats. Detta gäng träffade vi på Charlies en stund senare och inte långt därefter hade min Mats blivit inlindad i plastfolie. inte nog med det så satt han även fast i en stol. Elin& jag fann också sjukt snygga pjäxor som hanade på film, jo jag tackar jag! Ja så inleddes galenskaperna under sista veckan...

Måndag började i alkoholens brus. :) Vi somnade och kände väl så fint av gårdagen men det bästa var att jag och Mats vaknade brevid varandra, trots att det var strängerligen förbjudet att ta in någon som inte skulle bo i stugan till våra rum. Hur gick det till? När vi vaknat sov vi lite till, sen gick vi till Jonas och sov lite till innan någon fick den glassiga idéen att vi skulle åka till vattenfallet. Ja ni vet Sveriges största vattenfall finns ju nämligen precis i närheten av Idre. Ja så vi fyllde två bilar och åkte iväg, påjakt efter ett isfruset vattenfall mitt i ingenstans. Vilket äventyr...

Tisdagen var den dagen som skidskolan, uthyrningen och sportinfo skulle ha sin årliga Ostfest. Och nej det är inte en finmiddag med vita dukar där vi äter Ost, nej festen har fått sitt namn eftersom denär belägen på fjällets östra (ostra) sida. Det är alltså en fest i backen. När vi lämnat inkläder och nycklar under tisdage tog vi på oss pjäxorna och letade fram våra cider. Av någon anledning hittade också en Baccardi fram från Elins väska, något som hon, jag & Anna självklart inte rörde ;) Vi åkte upp i sittliften och vidare med knappliften över till ost... Ja, Elin & Anna ska jag säga mer? Hur som helst, kvällen var sjukt grym, och jag lovar att IdreFjälls personal aldrig någonsin varitså bra på att åka lift och göra carvingsvängar ner för svart backe som denna kvällen. tolka det precis som ni vill...
Vi lämnade Ostfesten med hälp av en scooter och därefter fortsatte kvällen i Farfarsstugan, för en del var det med kläder på. För andra inte...

Onsdag vi sover länge, gottar oss och sen besöker vi PW-stugan, där Jeppe gör succé i singstar. Ni som vardär, vad ser ni framför er när jag säger Britney Spears toxic? Jag och Elin hade avslutningsmöte med skidskolan, då vi inkasserade en tröja och en himlans massa beröm överhur bradet gått för skidskola denna säsongen. Sånt är ju alltid roligt att höra, och att dessuto variten del i det är ju inte fy skam. Onsdagen fortsatte med att våra kära restaurangare bjöd på mat i PW stugan där även förfesten inför årets sista kväll på Kike tog fart. Jag säger bara "reiserlejder" och sen skrattar jag. En grym kväll blev det och vi fick lyssna och dansa till Simons varierade DJ-spelning för sista gången.

Torsdag. Under torsdagen förvandlades fjället till en area för dansbands-hulliganer och jag valde att ta en "ta-igen-dag" Pappa rullade efterängtat in på kvällen och där blev det kramkalas och en sista sallad på Café Tillfället innan jag somnade tidigt och sov väldigt gott ända till fredag morgon. Innan ögonen slöts igen hade skidskolan dock en "tack-avslutnings-fadderfest" för att på riktit avsluta säsongen, något jag varit lite delktig i att arrangera, tyvärr var mina ögon lite för trötta för att framstå som engagerad.

Fredag. Pappa fick träffa Mats och Mats fick träffa pappa under en lunch, innan min älskling skulle jobba, jobba & åter jobba. Det är tufft att vara barchef när fjället bjuder till med dansbandsgala. Det snackades om att vi skulle bli vräkta från SofiaStugan och därför tog jagoch Elin beslutet att flytta ut från den stugan, vi hade ju liksom fördelen att ta till annat boende. Allt för att rädda vårt oskylldiga skinn! Elin, jag och Jonas började fredagskvällenganska sega i stugan. Det var dags för en myskväll med bastu, lite som normala semesterfolk. :) Jag som inte kan basta tog till gitarherot som min räddare, innan jag somnade. HELT SLUT. var tog energin vägen? Dock vaknade jag mitt i natten sen, men då sov i stort sett alla andra.

Lördag. Näst sista dagen i stugan. Jag vaknade först och anledningen till det var att jag skulle upp och göra mina sista arbetstimmar på fjället. Restaurang Dantes, och ja vad ska jag säga om denna dagen? hm... kort och gott. Vi satt i skiten och allt som kan gå emot oss gick väl i stort sett den vägen. Det blev som ett stort skämt tillslut. Jag skrattar åt maten som tog slut, jag skrattar åt bongen som gick sönder, jag skrattar åt kassan, jag skrattar åt diskmaskinen som fick spatt oc jag skrattar åt gästen som utropar "jag har faktiskt väntat en halvtimme påpizza nu" Stackars dig, det sitter en sötnos som väntat en och en halv timme på en sallad! :D det gäller att se positivt på allt, det var som ett helt skämt alltihop! Hur som helst, trots att det var tuffa timmar i arbetskläder blev det öppet på Kiken på kvällen och Mats kom loss så jag fick hålla om honom hela sista kvällen och jag har aldrig känt mig så lycklig... Tack Mats för att du finns i mitt liv, du gör mig till världens lyckligaste!

Söndag. jag kan bara sammanfatta denna dagen som GAALEN!

  • Årets sista Afterski =personalafterski
  • Iklädda klänning åker vi till Afterskin
  • BOB nerför västbacken - hejja Anna&Elin
  • Nakna restaurangare på taket
  • Stora box-handskar.
  • På G!!!

måndag. "Nu är festen slut, nu ska vi packa ihop och gå hem" - citat, Anna & tvillingarna!

Tack alla för en grym vecka, tack alla för en fantastisk säsong!



3 kommentarer:

Faster A sa...

Jag orkade läsa!

annakarlsson sa...

Det är imponerande!

Matilda Danås-Leek aka praktikant! sa...

jag orkade också läsa!
och jesper var gjorde succé med Toxic! haha