torsdag 26 mars 2009

nästa kapitell

Snart kliver vi in i april månad. Det känns inte som att det var alls längesedan jag gav mig iväg till IdreFjäll. - Anna när kommer du åka hem igen? Jag fick den frågan hur många gånger som helst när jag for och när jag just börjat leva mitt fjäll-liv. Då svarade jag att jag troligtvis kommer stanna här till säsongen är slut i mitten av April, men trots att jag redan då var införstådd med att säsongen var så lång så kändes det nog, oavsett mitt svar, som att jag skulle glida hem en sväng där emellan.

Men nu är april snart här, och än har jag inte hunnit med en resa hem. Det har gått så otroligt fort. Nu snackas det inte längre bara om; "vad ska du göra efter säsongen?". Nu när det bara är en vecka kvar för mig som skidskolelärare blir det så konkret och direkt att säsongen faktiskt passerat väldigt, väldigt snart...

Bitter? Ohnej verkligen inte. Nu känner jag snarare bara att magen börjar kickla. Jag vill vidare nu, öppna upp och läsa nästa kapitell - ge mig ut på nästa äventyr i livet! Jag längtar efter ovissheten och okunskapen. IdreFjäll och säsongen här i all ära, men jag känner att jag gjort mitt här nu. Jag har några saker kvar att prestera innan jag lämnar fjället, men i det stora hela...

Jag vill iväg, ut på nästa äventyr och se vad som väntar där på andra sidan!

Inga kommentarer: