måndag 24 november 2008

typiskt

Det är nu inte mer än en vecka och måndag, tisdag och onsdag kvar tills jag på torsdag ger mig iväg till Idre. Det har gått så fort och hade det inte varit för tre saker så hade jag bra velat att tiden skull gå lika fort fram tills dess.

Den första saken är att jag inte vill lämna Jesper och Klara&Johanna, det känns inte som ja har hunnit vara med alla så mycket som jag vill. Självklart räknar jag in familjen och alla släktingar här också, men de där tre först-nämnda, det är något alldeles extra med de helt enkelt.

Den andra saken är min dator. Den har dött. Och en resa 10 timmar plus en vistelse i Idre sådär länge utan dator känns så där. Just nu inväntar jag någon skiva som jag bara kan hoppas att ska hjälpa mig. Mest rädd ärjag egentligen om alla bilder och stuf jag har på den som jag inte blivit färdig att spara. Dock har jag också panik för att den inte bara kan vakna till liv igen.

Sen är det det där medmin rygg. Tänk om det inte vill bli bättre? Jag kan inte böja mig normalt. För mig som dessutom är väldigt vig (i vanliga fall) är denna omställningen till stel ivalid sannerigen ovanlig och i det yttersta besvärlig. MEN jag har inte bara plockat fram nummret till läkare nu, jag har till och med bokat tid och ska dit i eftermiddag.

Jag hoppas att allt går vägen. för nu vill jag åka skidor på all snö i Idre

Inga kommentarer: