söndag 9 november 2008

November sen December

Nu är det den nionde November och jag kan inte undgå tanken att vi snart nått mitten av November. Det går snabbt, väldigt snabbt. BLTs platschef ringde mig i fredags och sa någonstans i mitten av samtalet att:

- Ja november går väldigt snabbt men...

Det klokt och väldigt sant, snart har jag packat ihop och är påväg till Idre. Jag har i helgen insett att jag nog får klara mig utan något "riktigt jobb" denna månaden. Det känns lite fjantigt och söka jobb för knappt tre veckor.
Pappa är bortrest nu, men han kommer tillbaka imon. Det har gjort att jag varit ansvarig för stuguthyrningen. En man var inbokad fredag-lördag, han kom. Men det gjorde också ett Danskt par som stod på gården vid tiotiden. Ja så det var bara att förbereda och hälsa de välkomna. Det har gått bra och jag har insett att det känns bra att göra någonting för pappa.

Pappa gör allt för mig. och nu när det inte blir så mycket "riktigt jobb" känner jag att det känns bra att hjälpa pappa och ge tillbaka för att han gjort för mig. I alla fall lite av det. I veckan ska jag tapetsera Jennys rum : ) man ska alltid kombinera nytta med nöje, det blir bäst så!

Inga kommentarer: