torsdag 9 oktober 2008

Vad gör du med din bussbiljett?

Den senaste tiden har jag åkt stadsbuss ganska mycket och när jag ikväll åkte från gymmet slog det mig att jag alltid sitter och krövllar ihop min på olika sätt hela resan. Sen slänger jag den i min väska. Det är egentligen precis likadant med minneslapparna jag får från bakomaten. Någonting säger mig att jag verkligen inte får slänga den eller "råka tappa" biljetten eller lappen för att det känns som att papperslappen ska hamna i fel händer. Jag har kollat på minneslapparna och det står inte speciellt mycket på de som kan spåra upp mig och på bussbiljetten står det verkligen ingenting. Ändå är jag så rädd för att släppa den. Den ska vara skrynklig, jag får inte släppa den förrän jag är på ett helt annat ställe än där jag använde den och helst ska den också vara sönderriven innan jag släpper den ifrån mig.

Vad gör du själv? Sitter du också och får för dig saker som jag? Vad beror det på egentligen, är det så att man inte har något annat mer vettigt att tänka på under bussresan? Skrynklar du sönder den? River du sönder den eller rullar du ihop den till fin papperskonst? Eller skickar du kanske iväg ett pappersflygplan och hoppas att någon ska fånga planet och söka upp dig...



det var bara en tanke som slog mig...

Inga kommentarer: