tisdag 7 oktober 2008

jag blir så less

Det kändes som att jag lyckats fixa bort lägenheten från det att jag flyttar ut. Det enda som återstod var att hyresvärden skulle kolla lite på köer och så. Detta lovade han mig att fixa för lite drygt en vecka sen. Sen dess har jag och den eventuellt nya hyresgästen ringt honom varje dag och vi blir hela tiden lovade att han ska ringa under eftermiddagen.

Idag fick Josefin (som den nya hyresgästen heter) nog. Nu har hon fått ett annat erbjudande. Så från att allt skulle kunna lösas hur lätt och smidigt som helst så händer ingenting. Min fråga är ju:

- Hur svårt ska det vara för hyresvärden att ringa ett samtal och kolla köer och få ett godkännande från den nya hyresvärden (eftersom huset ska säljas) och få en bekräftelse om att allt är OK?!?!

Jag förstår inte det...
tänk om du skulle kunna få ut fingrarna ut stjärten och genomföra det du lovat.

Inga kommentarer: