söndag 3 augusti 2008

Veckan som gått

Alltså ibland händer det att jag sätter mig framför datorn och tänker att jag ska skriva några rader i bloggen. När jag väl lagt händerna på tangentbordet och klickat mig in på sidan inser jag att; nej jag har inga intressanta tankar på lager och inte heller har det hänt något kul som jag vill dokumentera. denna veckan har det kännts så, och det är anledningen till att det blivit få ord i bloggen denna veckan.

men när jag tänker tillbaka lite så har det faktiskt varit en väldigt händelserik vecka.

lördag:
ja i lördags hade vi alltså lagfest på kvällen och den var ju klockren. Jag ser verkligen fram emot nästa :) Innan den var jag och såg Sävast möta älvsbyn vilket senare skulle bli mitt första matchreferat publicerat i tidning
söndag: I söndags vaknade Jeppe och jag tidigt i strålande solsken och tog bussen till Sävast. Där fick vi jättemumsig mat som pappa-Åke tillagat sen åkte vi till Harads där deras stuga ligger och bara hade det hur härligt som helst. Jag fick göra mitt första dopp i norrlänskt vatten, närmare bestämt älven och jag fick också sätta fötterna i stugan där det finns tusentals tusenmiljoner minnen för Jeppe och hans föräldrar. Det kändes lite sådär speciellt att komma till stugan eftersom jag sett så mycket bilder och några filmer från när de varit där när Jesper varit yngre. Att komma dit och liksom se det i verkligheten kändes konstigt på ett härligt sätt. Jag vet inte hur jag ska beskriva men det är coolt i alla fall... Jag skrev och skickade också in matchreferatet.

måndag: tillbaka till jobbet och reklambuntarna. Men framförallt så gjorde jag debut som sportjournalist och detta i Norrbottenskuriren. Fett coolt :)

tisdag: Denna kära tisdag sken solen och det var varmt och skönt. Det kändes som att det kunde bli en kanondag, men något gick snett. Ca 10.10 ramlade jag av postmoppen och skrapade upp hela min högra kropps-halva. Det gjorde ont ont ont och blödde, blödde och blödde. ja jag vet det är så otroligt typiskt mig! något positivt var att mina tapeter kom.

onsdag: jag skyndade mig på jobbet trots skavankerna, sen åkte vi och hämtade tapeterna och sen var det bara att sätta igång. Den blå tapeten skulle bort bort bort. jag var också på Tunavallen och kollade på "veckans match" vilken jag ska referera om till tidningen. Jeppe och jag fick upp ca 7 våder innan vi var för trötta och hoppade i säng. SARAH TOG OCKSÅ KÖRKORT IDAG!!!!! :D

torsdag: min otur med mopeden fortsatte och när jag i torsdags kommit ungefär halvvägs hoppas kedjan och jag måste be om hjälp av STING. Det kommer en gubbe och fixar det innan jag kan brumma vidare. På eftermiddagen oskade det sen så mycket att jag var för rädd för att cykla till mötesplatsen i stan, vilket gjorde att Anna fick komma och hämta mig för att åka till träningen. Efter träningen satt jag på egen hand upp resten av tapeten och jag är så galet nöjd. JAG ÄLSKAR MIN LÄGENHET!

fredag: jag drog tidigare till jobbet för att jag skulle kunna ta emot mina kära och efterlängtade släktingar/familjemedlemmar. :) ÄNTLIGEN kom faster ingegerd, kusin patrik och kusin hampus och mammsen och syrran. sjukt roligt och det bästa av allt är att de ska stanna till måndag. Fredagen var också Lulekalasets första dag!

lördag: Jeppe spelade KM och jag och mammsen åkte dit. Sen var det lite mysstund på stan med kusinerna och Jenny innan jag gjorde mig iordning för kvällen. En kväll på stan som blev hur rolig som helst, och LARS WINNERBÄCK är så sjukt bra. Det bästa av allt är att jag ska till stockholm om en vecka och se honom igen! :D

söndag: här och nu. Jag ska skriva artikeln till tidningen nu om matchen i onsdags sen blir det Sävast, mat på golfklubben och sen hem till Jeppe dit vi hela högen blivit bjudna i eftermiddag. Myspys...

måndag: ... imon är den stora hejdå dagen. hejdå Jeppe, hejdå hampus, hejdå mamma, hejdå Jenny, hejdå ingegerd, hejdå patrik...



1 kommentar:

Anonym sa...

Men älskade du, hur mår kroppen efter vurpningen på moppen? :) O haha förlåt men hur lyckades du med det? När jag läste det du skrev tänkte jag på typ Doktor Mugg o när han stilfullt faller omkull :P