tisdag 12 augusti 2008

Intervju

Idag hade jag blivit kallad till intervju. Jag sökte egentligen mest bara på kul. Restaurang biträde på en typ lunchrestaurang deltid. Jag tänkte väl någonstans att det alltid kan vara något. Tydligen gillade han mitt CV och jag var där idag.

Varför resturang?
-
jag vet inte, jag tycker att det verkar kul. Kul att träffa människor!

Har du jobbat något i en restaurang förut?
-
Nej aldrig

Jobbet kommer också innehålla att stå i kassan, har du någon kassavana?
-
Nej inte alls faktiskt

En gissningstävling. - TROR NI JAG FÅR JOBBET?
ibland skulle jag önska att ärlighet inte alls varar längst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Upp med hakan! Tänk - dej kan de ju lära från grunden! Inga förutfattade meningar om i vilken ordning man skall bära ut tallrikar. Hade jag varit ägaren hade jag helt klart satsat på dig!
Kram!

Anonym sa...

Du hade kunnat lagt till på Varför restaurang; Kul att få folk att äta, jag har läst näringslära.
På nästa; inte som anställd men jag har varit på ställen där man verkligen får jobba för att bli serverad.
Kassavana har jag drösvis - fast från fel sida s a s och min egen kassa har jag skött i flera år.
Å jag rä en fena på attutrycka mig skriftligt - jag kan skriva om menyn så det vattnas i munnen på gästerna.