måndag 21 juli 2008

kärleken till bollen

Ja det är ju lite sådär lagom tungt det där med fotbollen. Jag har nämnt det tidigare men för att göra det klart ännu en gång så har jag tappat ganska stor del av motivationen till fotbollen under våren. Besvikelse och lesshet är det jag känt, men innerst inne vet jag att det inte är så jag vill känna. min kärlek till bollen är för stark för det...

Hur som helst. Igår satte träningarna i Alviks IK igång, tid att träffa och lära känna tjejerna ännu mer. Det är jag riktigt pepp för om jag ska vara ärlig. Fotbollen däremot har jag trots läget bestämt mig för att jag ska ge en chans. Säsongen ut ska jag göra mitt absolut bästa för att tycka det är roligt och därför gick jag in första träningen efter uppehållet med en inställning att det skulle bli riktigt kul och lira boll. Jag tyckte det skulle bli kul också, det ska jag inte säg något annat om, men riktigt så kul och sån stark längtan som jag brukar känna efter uppehållet kände jag inte igår. Aja nog tuggat om det, träningen igår var helt ok, men idag måste jag säga att det var riktigt roligt "ibland" i alla fall. Sådär roligt som jag tyckte förr och förhoppningsvis är det ett gott tecken. Detta trots att himlen öppnade sig och regnet öste ner. *jag kan bara hoppas.

Imon väntar ett nytt pass och det enda jag vill är att det ska vara riktigt riktigt kul.

En och en halv vecka kvar sen komma några av de som betyder väldigt mycket för mig, på besök! Jag ser verkligen fram emot det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta tänk på hur det ska kännas - upplev i stället, var i stunden och njut!
Å du - varför ska en eller två gamla tränare få "nöjet" att ha fått dig att sluta med fotboll?!?!??Visa dem att de hade fel - det är bra eko från Luleå till Växjö!
Å sedan så finns det ju en och annan gammal tränare som trott och tror på dig hela vägen eller hur? Låt dem få rätt! Ut och ha kul på plan!

Anonym sa...

ja kännde igen mig exakt i det du skrivit.. så kände jag förut! men hoppas du får tillbaka den starka motivationen =)