onsdag 9 juli 2008

Ett kärt besök på IKEA



Äntligen var det dags att kliva innanför IKEAs portar och nu på ett helt nytt ställe. Haparanande hade dagens roadtrip tagit oss till. Jeppe, svärmor Camilla och jag var det och jag blev såklart helt lyrisk bara jag såg den blågula skylten. JAG ÄLSKAR IKEA! Det blev en heldag som slutade med att jag fått tag på allt jag för dagen skulle ha, dock lite för stora saker för att vi skulle få in det i bilen. Vi övervägde ett tag att hyra ett släp men när det kostade 960kr/ dygn satt vi en gräns och istället övervägde vi leverans. Dock har jag inga positiva erfarenheter av möbelleveranser så jag tyckte det var onödigt och vi tryckte in oss i bilen och det blev på marginal vi åkte tillbaka de 13 milen till Luleå! Vi överlevde och väl hemma kunde jag inte låta bli att skruva, bygga och designa trots att jag skulle upp supertidigt och jobba dagen efter. Nu börjar jag få det som jag vill i lägenheten.

Inga kommentarer: