måndag 26 maj 2008

Nu är det nära, lite för nära

Intranätet - sidan där allt vi ProCivitas elever behöver veta går att läsa sig till.

Idag stod det så här:
Skönt att skolan är slut och att du ska flytta och gå vidare i livet men...... Du kan inte bestämma själv när vi ska besiktiga ditt rum.Du måste boka tid hos oss. Sista bokningsdagen är den 5 juni. Prata NU med de som ska hjälpa dig att tömma, städa,slänga sopor och flytta. Köp hem allrengöring och fönsterputsmedel m.m vi vet att du behöver det. Fniss fniss. Besiktning sker dagen efter studenten den 12 och den 13 juni. Av tidsbrist kan vi inte besiktiga ca 70 rum på avslutningsdagen.Med vänliga hälsningar internatteamet. Vid frågor ring 07*0*1817*.

Det är nära nu. Ibland känns det alldeles för nära.
Tiden räcker inte till till allt. Imon kommer jag inte kunna träna för mina kära redaktionsvänner har planerat en avslutnings picknick för mig imon. På onsdag kan det bli den sista målvaktsträningen med Hasse och på torsdag är det pubrundan. Sen är det fredag och helg igen. Veckan som kommer därefter är den sista innan jag sluta skolan. Sista veckan i skolan!!!!

Nu snackas
det om när jag ska bli spelklar i norr, lägenhets sökandet går på högvarv och allt måste hinna bli klart innan jag lämnar växjö. Jag lämnar snart Växjö, det är bara dessa dagarna kvar:

tisdag 27 ingen lektion, picknick på kvällen
onsdag 28 ingen lektion, och på kvällen blir det eventuellt sista träningen med Hasse & Öster
torsdag 29 polisen kommer och informerar om studentfirande, webutbildning på smålandsposten, PUBRUNDAN!
fredag 30 avslutar kursen idrottsjuridik, träning sen är det helg igen.
lördag 31 & söndag 1 ??? får vi se vad som händer?
måndag 2 omprovsdag = ledigt för min del
tisdag 3 ledig hela dagen sen är det bal på kvällen
onsdag 4 vad jag vet är det inget den dan, sen klara&johannas student på kvällen
torsdag 5 lungt?
fredag 6 lediga nationaldagen
lördag 7 och söndag 8 sista helgen i växjö
måndag 9 & tisdag 10 & !!!!onsdag 11!!!!!!
studenttider i växjö! :)

sen är det bara utflyttningen kvar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Antar att det blir mycket skratt och mycket tårar och en massa avsked som känns jättetunga just nu.
När du kommit ikapp din framtid så kommer du att ha minnesbanken från Växjö full av både glada och sorgliga minnen - minnen som ingen kan ta ifrån dig!
"Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns"!