lördag 17 maj 2008

namnsdag

Ja idag har jag namnsdag :) på namnet som jag verkligen inte kan förstå varför mamma och pappa skulle envisas om att trycka in som andranamn. Lill-namnsdag kallas det tydligen när det är andra namnet. REBECKA

Jag minns gammel-farmor & gammel-farfar. De finns inte på jorden längre men varje gång jag har namnsdag så kommer jag att tänka på de två alldeles extra. Svea & Anton. De ringde alltid när ens namn stod på allmenackan. Sen sa de några väl valda ord och det var liksom verkligen något speciellt att ha namnsdag förr. Nu vet jag inte ens om jag direkt tänker på det, denna dagen har inte ens varit Rebecka-dagen hela tiden, den var den 19 december innan tillsammans med Isak, men icke nu längre.

Japp, det var det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Flåt men jag tycker fortfarande att Rebecka är ett fint namn på en fin tjej.

Anonym sa...

Åhh.. du är inte den enda som saknar Anton o Sveas samtal på våra namnsdagar. De missade aldrig det. Jag tycker också Rebecka är fint men Anna är finare;-)
Kram på namnsdagen!

Gunnard sa...

Tycker jag med!Håller med Pappa Pelle!
Kram till världens bästa!