lördag 3 maj 2008

jag tänker jag drömmer...

Jag gillar den.
Jag kan inte sluta tänka idag. Tänka på dået, tänka på nuet, tänka på framtiden. Det känns som att det är jättelänge till vi tar studenten ena gången jag tänker och i nästa stund får jag nästan panik. Vid den här tiden för tre år sedan var jag minst lika vimsig. Då var jag precis lika övertygad som nu att jag ville iväg till en ny plats och då viste jag precis lika lite som jag vet idag om vad som väntar i nästa stund.

Jag har skummat igenom min blogg från våren och ibland förvånas jag över att det verkligen är jag som skrivit allt som står (i den gamla bloggen). Det känns ibland så overkligt att jag klickat in orden jag läser vilket avslöjar hur mycket jag verkligen använder min blogg för att avlasta hjärnan. Många gånger har jag suttit och bara skrivit, det är så himla skönt att inte behöva ha en struktur på texten, inte tvunget behöva tänka på stavning och framför allt slippa att ha ett konkret syfte. Det handlar bara om att skriva...

Jag spanar studentklänning, funderar över skor och drömmer mig iväg. Jag kan inte styra allt som händer i mitt huvud just nu det enda jag vet är att jag vill. Och det räcker längre än långt. I alla diskussioner vinner det. Det är jag övertygad om.

Inga kommentarer: