torsdag 8 maj 2008

Gårdagens resa till Stockholm

bilder kan komma men jag får inte superbra bilder på min kamera och valde därför att inte bära med den, detta betyder att jag måste invänta eventuella bilder ifrån de andra som var med på resan.

onsdag morgon 03.00
Ja där är avresedatumet dokumenterat. När klockan just passerat två sa min mobil till mig att det var dags att kliva upp. Glad i håg måste jag säga, det väntade ju en otroligt rolig dag. Vi packade ihop oss jag ringde och väckte Fredric, som för övrigt bor 5 våningar nedanför mig vilket gör hissresan för lång för att personligen gå ner och väcka honom. Ja ohja detta härliga internatliv.

Hur som helst, vid tre ramlade vi alla in, en efter en. Någon hade en kudde och lite fika med sig, en annan hade en kudde, ett täcke, en garderob och ett helt kylskåp med mat :D Vi äro så olika men ändå så otroligt lika! När bussen kom analyserade Fredric fram en enligt mig mycket intressant tanke som jag i all ära ska be att få dela med mig av här:

"varför är det egentligen så, att alla vill först in i bussen men ingen vill visa att hon eller han springer till dörren, nej istället ökar alla bara succesivt farten i hopp om att det den desperata tänken för att få bra plats inte ska synas :D"

Det är så klokt och så klockrent :D
Vid halv tio snåret stod vi utanför Stockholm Stadion och vi som stor support var ett faktum, här skulle våra stjärnpojkar hejjas fram så det visslade om det! Tyvärr hjälpte inte flaggor, megafon och hejjarop. Killarna från Västeros var ett steg vassare trots att ProCivitas ändå stod upp bra och gjorde en mycket bra andra halvlek.

Stockholm stad.
Efter matchen var det shopping som gällde. 100% var tanken och jag hade planerat att jag först skulle hitta en studentklänning, sen skulle jag köpa passande underkläder skor och smycken och eventuellt shoppa något annat kul. MEN NEJ, det gick emot för mig och Sarah. Vi hittade inte det vi var ute efter och det slutade i att vi inte hade köpt någonting när det endast återstod en timme på stan. Då slog vi till och studentklänningar var köpta, tyvärr tror jag hela växjö kommer ha en sån som jag har men thats life! jag tror jag har annat att tänka på på studentdagen :D

Stockholms-derbyt
Vi tog tunnelbanan till Solna och Råsunda för att se nästa fotbollsmatch för dagen. Djurgården vs. Hammarby :) Denna resa med tunnelbanan blev inte som vilken som helst. nej vi åker på samma tåg och i samma vagn som djurgårdens klacken och tro mig, där var det stämning. Vl framme i Solna är poliserna förberedda minst sagt spännande. Matchen vinner Hammarby med 2-0 och innan matchen, under matchen och efter matchen måste kravallpolisen ingripa i slagsmål. Det kommer eventuellt en krönika om detta. :) vänta på!


efter matchen åkte vi hem och det blev minst sagt en resa värd att minnas :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det va en sjukt kul resa, synd att inte boysen vann bara ! Men vfan- vi hade det snyggaste laget iaf..;)