torsdag 15 maj 2008

Den där Anna-Karin

"vad är väl en bal på slottet?"

Jo ni förstår, jag har en Faster, vid namn Anna-Karin. En kvinna som jag genom hela min uppväxt fått höra att jag är otroligt lik. Den här Anna-Karin bombaderade en dag mig på msn och det var av den anledningen att hon fått för sig att hon ville sy min balklänning. Ett sånt erbjudande tackar man ju inte nej till och hon började på och lirka fram idér.

Sen är det ju det här med den personliga bilden, jag hade verkligen min egen fantasi om hur jag ville att min balklänning skulle se ut och för att försöka förklara detta för min kära faster så ritade jag upp på paint, och detta är resultatet :)


Någon sa till mig att bilden var lite svår att tyda, själv tycker jag att den är hur konkret som helst, men jaja! :) Dagarna började gå och sins emellan kom ett meddelande på msn där annakarin kommit på något nytt som hon ville förmedla. Idéer Idéer och åter idéer. Jag var verkligen övertygad om att detta skulle bli hur bra som helst...

och igår, den 14 maj är den klar :)
Och om jag varit övertygad om att klänningen skulle bli bra tidigare så är jag grymt imponerad över hur bra den verkligen blev. Ja och det är ganska coolt att jämnföra bilderna också, det är ju helt sjukt hur lika de är. men skillnaden att en är på riktigt och en är från paint.

den vänstra bilden är inte så tydlig, men jag säger då det. Den där ANNA-KARIN!
ja jag är verkligen inte missnöjd över att jag sägs vara lik henne. Det är ju snarare något att vara stolt över.

Tusen tack Ankan, jag är så otroligt glad och så galet imponerad!

3 kommentarer:

Gunnard sa...

Anna, jag är så imponerad!Och vad härligt att få se balklänningen från idé till en färdig sagolik skapelse!
Kramar om världens bästa!
Camilla

Anonym sa...

Allt klär en skönhet heter det ju och när klänningen dessutom är jättefin då kan det bara bli bra.
Kram Pappa

Anonym sa...

Du vet att jag tyckt det var ett rent nöje och jag är ganska stolt själv faktiskt. Det var till och med så att jag hade kunnat jobba lite till och fått till den på några detaljer till. Men det gav mersmak, så Jenny: Dags att börja skissa! Och sen håller jag med Pelle: Allt klär en skönhet och säjer de att vi är lika så måste ju jag också vara en skönhet;-)