fredag 2 maj 2008

Dagens visdomsord...

"Man föds ensam & man dör ensam"


Eskil den kloka mannen Eskil Thorell det vill säga mannen som min ena faster klokt nog valde att gifta sig med sa dessa ord till mig idag. Vi pratade lite om min Luleå flytt som han för övrigt är positiv till. Hur som helst, han sa dessa ord till mig och bad mig fundera lite över dem. Han menar på att vi föds ensamma och vi dör ensamma, däremellan är en tid som vi ska ta vara på så mycket som möjligt. Eskil sa det att vi träffar otroligt många människor på vår livsstig men det är faktiskt otroligt många av dessa som bara finns där under en viss period. Hur omringade vi än kan känna oss när vi dör så är det bara vi själva som dör oavett vad. Det jag tycker är intressant i detta sammanhanget är djupet i orden. De säger faktiskt precis det jag själv tänker varje dag. Det jag menar är att hur mycket jag än vill någonting och helst gör saker tillsammans med andra så är det ändå bara jag som kan göra det. Jag kommer inte flytta på grund av andra, jag kommer inte jobba på grund av andra, jag kommer inte inreda lägenheten på grund av andra utan jag gör allting för min egen skulle. Där med är det absolut inte sagt att jag inte vill göra det med andra, för så är det nämligen. Personligen tycker jag att det absolut mesta jag ska göra, gör jag helst med andra. Men dör det gör jag själv och jag måste säga att jag tyckte det var fina ord Eskil hade som livsfilosofi och jag ville helt enkelt bara dela med mig av dem...



1 kommentar:

Anonym sa...

Eskil är en klok man...som blivit klokare med åren. För när jag först träffade honom var han inte klok:-) Men han är min bästa svåger i världen!