lördag 19 april 2008

världens tråkigaste.

äntligen - äntligen var våren här på riktigt och äntligen - äntligen. Som jag har längtat efter kvällarna med kubb och grillning i Strandbjörket äntligen var det tid för att sitta där nere och mysa. Det var vi tillsammans, hur härligt som helst, jag kunde knappt drömma om
något härligare. men jag förlorade.

Det blev kallt och jag blev trött.
Den här tröttheten, den förföljer mig. Nog för att jag aldrig varit en kvällsmänniska men nu när det varit så mycket ett tag har jag helt enkelt inte kunnat sova den mängd jag behövt och framförallt kunnat slappna av ordentligt. Och hur mycket jag än vill dölja det och hur mycket jag än vill göra annat och oavsett hur gärna jag vill göra jobb på tidningen så har tröttheten makten över oss människor.

men det är riktigt surt. jag vill inte vara världens tråkigaste
som går hem och lägger sig bara för att jag inte orkar hålla ögonen
öppna. jag vill inte.
Jag vill bara vara pigg och glad som alla andra
internatare nere vid sjön - Vad less jag blir :s

Aja jag får väl gå och lägga mig och ladda för tidig uppstigning och jobb imon.
OCh så får jag komma ihåg att jag var tvungen och stanna på icas parkering
i Väckelsång idag när jag körde mellan Hallandsboda och Växjö för att
där låta ögonen slappna av och sova en kortis.

Ja vem vet, annars hade jag kanske inte suttit här nu...
jag var lite av en trafikfara - och nu är jag världens tråkigaste
och världens tröttaste - GODNATT

1 kommentar:

Gunnard sa...

Anna...här har du en till som är trött, trött , trött.
Hälsningar från grannen, du vet,som undrar om du blir Luleåbo.
Kramar om dig !
Camilla