söndag 27 april 2008

Premiärtider.


Tänk dig att du var 10 år när du tog på dig fotbollsskorna första gången. Tänk dig att du kämpat i nästan nio år för att bli så bra som möjligt med bollen vid benen. Tänk dig att du kämpat dig igenom försäsonger för att få spela den otroligt härliga seriepremiären. Tänk dig att tvingas stå vid sidan av planen istället för att få känna den speciella känslan, med att spela seriepremiär.


Jag köper att jag ska flytta och inte får speltid i Öster. Jag har accepterat förra säsongen, lagt skiten bakom mig och trots att jag flera gånger kände att jag ville sluta med fotboll den säsongen så höll kärleken för sporten mig kvar. Jag har förstått att jag och sarah kommit ikläm och jag har väl lotsas att jag accepterat att jag inte behövs i laget längre. Jag trodde jag skulle bryta ihop och sluta lira där ett tag, men nej. Jag bestämde mig och nu är jag mer taggad än någonsin på att spela seriepremiär. Men vad händer? Öster förstör för mig ännu en gång.

Jag har tidigare valt att hålla så mycket som möjligt inom mig av det som har hänt
av en enda anledning, "Jag har älskat min tid i Östers IF och personligen så vet jag att jag aldrig varit där jag är om jag inte flyttat till Växjö och lirat här" Det är också anledningen till att jag inte vill kasta sten på klubben. Men det finns vissa gränser. FAKTISKT.

Jag och Mats (tränare i Lörby IF) hade tillsammans med Josefin (sportchef i Öster) kommit överrens om att vi skulle fixa övergångspapprena så jag skulle kunna vara utlånad till Lörby så snabbt som möjligt. Detta för att jag skulle kunna spela en seriepremiär. Vi hade bestämt alla tre att det fick bli så här att vi skulle fixa ett speciellt avtal för att jag skulle kunna spela med Öster om det skulle behövas men att jag främst ska spela med Lörby för att bli garanterad den viktiga matchtiden. men vad händer?
Jo jag ger påskrivna papper till ÖsterDams ordförande eftersom han är på träningen och i hopp om att den vägen går fortast att få iväg papprena. Men icke... Det tar tre dar för honom att säga till mig att han vill ha avtalet klart och det tar ytterliggare tre dagar innan pappret är ivägskickat till svenska fotbollsförbundet. och jag blir inte klar till seriepremiär och får inte spela.

TACK - tack.
- om jag nu inte varit viktig att ens ha i truppen i damlaget varför är då det avtalet om att jag ska kunna spela matcher med ÖIF så jävla viktigt? Förlåt men jag hoppas att ni förstår att jag överväger frågan:

"Gör Öster detta i ren jävulskap?"

snälla det enda jag vill är att få spela match - jag håller tummarna för Lörby i premiären idag :)

Inga kommentarer: