onsdag 16 april 2008

en sak i taget.

Mina två otroligt kloka fastrar lär mig ett och annat riktigt klokt lite då och då som jag kan bära med mig här i livet. Anna-Karin brukar alltid säga, Anna ta en sak i taget, allt kommer lösa sig. Så sant som det är sagt och ja och vad skulle jag vara utan dessa två favvisar. Ni har då mycket klokt att ge mig och nu har jag gjort som ni sagt åt mig.Var sak har sin tid.

idag har mitt jobb till den riktiga tidningen blivit så gott som klart tack och lov. Det var galet tungt ett tag, men jag tror faktiskt att det blir ganska bra trots allt. Mitt första jobb utanför UNG & Galej ett jobb som är gjort efter konstens alla regler och helt efter de mallar som finns på "riktiga tidningen" eller "stora tidningen" som vi kallar det. (... hur som helst detta publiceras på lördag)

idag har jag utöver SMP jobbet dessutom gjort ganska klart för mig vad jag ska snacka om i mitt tal. sjukt skönt. Detta innebär att det tydligen livsviktiga PMet är klart för inlämning imon. Svenska B & C får mig ledsen nu, men jag känner redan en liten touch av hur skönt det kommer kännas i hela kroppen när talet är gjort, oavsett hur dåligt eller hur bra det går. Då är i alla fall skiten så gott som över.

Ja jag minns mitt vårtal i Kyrkhult för ett år sedan snart, jag tycker det var skitkul men jag hittar inte den glädjen nu. Jag gillar inte att bli betygsatt helt enkelt och nu är det egentligen ingen som uppskattar mitt framträdande. Just ni känner jag mig bara sådär sugen på att hålla tal på avslutningen. Vi får nog se över hur det blir med den saken...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försök att fokusera på känslan när du gjorde något liknande och det gick riktigt bra. Om man håller det levande så trycker man bort de negativa tankarna som annars lätt tar över.
Själv var jag i Södertälje i tisdags och höll föredrag för 250 smittskyddsläkare från hela landet. Och det gick så himla bra!!!
Jag varken snubblade, så fel ord eller tappade tråden. Och varför skulle jag??
Ha det bra och hoppas att vi ses snart.

Anonym sa...

Anna...anledningen till att vi är så otroligt kloka är att vi inte hade någon klok faster när vi var unga utan vi fick göra alla misstagen själva...Och som du vet så lär man sig bäst av sina misstag så lita inte för mycket på oss utan våga göra lite misstag ibland. Det gör en starkare och smartare. Puss på dej och lita på magkänslan.